Ma7moud ... says


2008/08/17

حبيب الروح



.أُناجي حبيباً في قلبي قد سكن .

.هل سمعتْ عن حي بـلا روح .

.عن ميتٍ بـــــــــــــــــــلا كفن .

.عن سقفاً بــــــــــــــــلا عمدا .

عن سماء بــلا نجوم .

عن صباحاً بلا ضياء .

عن شمساً بــلا وهج .

هكذا الذكرى تأتي لتهمس لي عبر الوريد أني " أحبك وللأبد "

هكذا الأشياء حين تمــــر الخيال نحتسيها شوقاً

أنت روحي كيف تسألني عن كـونك قرة عينٍ لي

وأنت قد ملكت الروح قبـــــــــــــــــــــــــــل البدن

هنا الأحــــــلام تشنق والأماني تصلب ... على

شهقة الـــفراق .

وخيبة العـــناق .

وموت الـتلاقى .

هنا سر مدفون فــــــــــــــــــــي أعماق اعماقي

هنا حب معجون بدماء الحنين ودموع الأشـواق

يا حبيب الروح أنت نبض عروووووووووووقي

هناك 3 تعليقات:

Lyssandra يقول...

روعه

بجد جميلة جدا

بس عندي ملحوظه صغيره

عن حرف جر والكلمه بعدها ماينفعش تكون منصوبه

يعني المفروض يبقي

عن ميتٍ .. عن سقفٍ .. عن سماءٍ .. عن صباحٍ .. عن شمسٍ

----------------
هكذا الذكرى تأتي لتهمس لي عبر الوريد أني " أحبك وللأبد "


الجمله دي وقعها حلو أوي

جميله جدا
تحياتي

lyssandra

محمود حسن العدل يقول...

lyssandra
يااااااااااااااة
وكمان اول تعليق دا كتير بجد والله عليا
..................................

بس عندي ملحوظه صغيره

عن حرف جر والكلمه بعدها ماينفعش تكون منصوبه

يعني المفروض يبقي

عن ميتٍ .. عن سقفٍ .. عن سماءٍ .. عن صباحٍ .. عن شمسٍ
.................................
اولا / انا بشكرك جدا جدا على التدقيق والتنوية عنة وعلم وجارى التنفيذ ياقمر.
ثانيا / طبعا وبدون ادنى شك ان دا شرف كبير ليا ان فنانة زايك يكون ليها تعليق عندى وكمان اول تعليق انا سعيد جدا جدابمرورك وتعليقك الاكثر من رائع.
تحياتى

هــــــــــــايدي يقول...

البوست كله حلو اوى
فى حد بيحب كدا