Ma7moud ... says


2008/07/03

ساظل ابحث عن العشق


لقد ساهم قلبي في ميلاد حبا..
كان كل خطأه انه ولد في عالم ميلئ بالاشجان والاحزان ..
عالم يعتبر الحب فية ضعفا حبا نشأ في أرض يابسة ..
أرض بائسة..
كان حب يعيش على دموع جراحة وألامه وفراق حبيبه
حبا بدء بنظرة عين وأنتهى على دمعة من عين"
رأيتها وقد وقعت عيني على منظرا أن تلك المرأة قد كانت بدرا سقط في بحرا
ظلمته كاظلمه ليلا لايعرف أن هناك فجرا سينير تلك الظلام
بحرا أن سقط فية رجلا ... فقد مرساة .. ودنياة
أحببتها ولكن كيف أقولها لمرأة تكاد
لا تعرفني من نظراتي !!!
لاتسمعني حين انادي عليها !!!
تكاد لاتفهمني حين أبوح بهمساتي !!!
أتحدث اليها وكأني أتحدث لغة يعجز قلبها أن يترجمها !!!
أخاف أن أقول كلمات عجز العقل عن أدركها
لكن قلبي يبجر في أعماق معانيها
وها أنا قلت لها ؟؟؟
أحبك . . أحبك
وبحت بما كنت أخفية عن نفسي.
قــــــــــــــــــــــــــالت ؟؟؟؟
الحب عليك محرما !!
فكان نتيجة ذلك أنها تجاهلتني وعيناي مغطاة بالدموع.
أريد الأعتزار وكبريائي يمنعني.
أنادي عليها في صمت لا تسمعني .
سيدتي سامحيني قلبي يحتاج رضاكي .
تجلسين بقربي ولا أستطيع ضمك الى صدري.
أخذت أردد في نفسي ها أنا عاشقا بلا حبيب .
عاشق ومالى حبيب.
لكني سأظل..سأظل عاشقا حتى لو منع العشق سأبقى دائما
الباحث عن العشق
فما كنت أعلم أن قلب من أحبها
كالحجر لا يتأثر ببكاء من يحب

هناك 4 تعليقات:

غير معرف يقول...

عارف بيفكرنى الموضوع باغنيه اسمها اصعب حب ممكن تكون قريبه منه ممكن لو تصبر عليها شويه تكون حبيبتك

إنجى يقول...

أحبك
وبحت بما كنت أخفية عن نفسي
.قــــــــــــــــــــــــــالت ؟؟؟؟ا
لحب عليك محرما !!
........

مفيش حد يقدر يحرم الحب
الحب هو الاحساس ال احيانا بيكون معنى للحياه


.....
فكان نتيجة ذلك أنها تجاهلتني وعيناي مغطاة بالدموع
.....
كده مش حلو
كده تبقى هي مش بتحب


.......
.أريد الأعتزار وكبريائي يمنعني
.أنادي عليها في صمت لا تسمعني .
سيدتي سامحيني قلبي يحتاج رضاكي .
.......

مفيش اعتذار للحب
لكن ممكن الاعتذار للقلب الل مش اختار من يحب


........
تجلسين بقربي ولا أستطيع ضمك الى صدري.
أخذت أردد في نفسي ها أنا عاشقا بلا حبيب .
عاشق ومالى حبيب.لكني سأظل..سأظل عاشقا
حتى لو منع العشق سأبقى دائما الباحث عن العشق
فما كنت أعلم أن قلب من أحبها
كالحجر لا يتأثر ببكاء من يحب
......
قلبها كالحجر؟
لا يلين لدموعك؟
لا تهزه مشاعرك؟

انا مش هاقولك تعمل ايه
اكيد انت فاهم دلوقت

ولا اقولك
ال يحبنا نحبه ،، وال مش يحبنا ،، ذنبه على جنبه
هههههه
مش عارفة ده مثل ولا حاجة كده جات فى دماغى


بوست شديد شديد يعنى


دمت فنان


تحيتى

محمود حسن العدل يقول...

هايدى
اولا مبروك المدونة الجديدة بتاعتك
الاغنية دى لية معايا احلى الذكريات
وبجد بتلمس احساس كل واحد فينااشكرك على تعليقك الجميل اللى عبرتى عنة فى كلمة واحدة
تحياتى

انجى
انتى بقى ياانجى مسكتى البوست حتة حتة اية دة انتى الواحد يخاف منك بعد كدة
وكمان حللتى جزء جزء مش عارف اقولك اية بصراحة مش لاقى تعبير اوصفك بية
بس لو قولنا الاحساس الجميل يبقى اكيد لازم هانقول انجى
تحياتى ليكى ودمتى بالف خير

Lyssandra يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.